Pisi Linux 1.0 KDE Kurulumundan Sonra Yaptığım 10 Şey


Pisi Linux 1.0 KDE kurulumunun hemen ardından yaptıklarımı listeledim.





Pisi Linux KDE'yi kurduktan sonra ilk defa açılınca ilk olarak sadece ona özgü olan Kaptan uygulaması çalışıyor.

1- Kaptan'da masaüstü kişiselleştirmeye geldim. Burada tema olarak koyu-obsaleteman'ı seçip masaüstü sayısını 2'ye çıkarıyorum.


2- Klasik Kick-off menü yerine Lancelot seçeneği de güzel.


3- Güncellemeleri otomatik olarak denetlemesi gerekli.


İşte masaüstüm:


4- Kablosuz bağlantı ayarlarını saklaması için Sistem bağlantısı dedim.


5- KDE cüzdanı yapılandır. Bir şifre yaz.


6- Daha önce yazdığım küçük sorunlardan ilki görev çubuğundaki ses simgesinin HDMI portundaki sesi kısıp açması. Ses simgesinde sağ tık > Ana kanalı seç > Analog


7- Firefox'un dili Türkçe olsun. Addons > Languages > Türkçe'yi etkinleştir ve Firefox'u kapat aç:


Firefox'a Adblock Plus, DownThemAll, Flashgot ve Flashblock'u kuruyorum.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/extensions/?sort=users

8- Paket Yöneticisi'ne geçelim. Güncelleme sekmesini açar açmaz yeni paket listesini indiriyor. Hepsini seçip güncelliyorum.


9- Herkese tavsiye ettiğim birkaç paket: bleachbit chromium-browser ffmpegthumbs playonlinux transmission-qt ubuntu-fonts vlc vlc-libs

10- Sistem fontunu Ubuntu yap. Yumuşatma Etkin. Altpiksel RGB, Gölgeleme zayıf.


Panele başlatıcı ekledim. Orta kısmı kırpılmış görüntü:

1 yorum :