Ubuntu Mate 14.10 alpha2 - Eski Ubuntu geri döndü

Unity'i sevemediyseniz ve eski Ubuntu arayüzünü arıyorsanız Ubuntu Mate tam size göre. Ancak henüz geliştirilme aşamasında.


Sistem gereksinimleri ise arayüze sahip hemen her Linux dağıtımı gibi 512 MB RAM ve 2 GHz'lik bir işlemci olarak söylenebilir. Dağıtımı


adresinden indirebilirsiniz. Ubuntu Yazılım Merkezi, standart Ubuntu araçları, güncel Ubuntu depoları... Kısacası her şey en güncel hali ile ve arayüz ise GNOME2 çatalı olan Mate 1.8.1

Resmi bir Ubuntu projesi olmadığı için gerek geliştirilme süreci gerekse kurulum sonrası desteği henüz net olarak belli değil. Dağıtım alpha 2 geliştirilme seviyesinde olduğu için gündelik olarak değil sanal makinede test amaçlı kullanılmalı. Ben de öyle yaptım:





Kurulum uygulaması aynı olduğu halde Ubuntu'dan biraz uzun sürede kurulması dikkatimi çekti. Pencelerde bir anlık kaybolmalar, gidip gelmeler yaşandığı oluyor. Bir ara Firefox'u aç dedim ve sanal makine kapandı. Tekrar açtığımda Virtualbox misafir eklentilerinin çalışmaya başladığını fark ettim. Temel sistemde güncelleştirmeler çıktığı için güncelleştirme aldıktan sonra sistemi yeniden başlatmam gerekti.

Geliştirilmesi hızla devam eden bir projeyi denemek güzeldi.

Güncel: Ubuntu Mate'in, resmi bir Ubuntu sürümü olarak çıkarılacağı duyuruldu.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder